Lading av elbiler

Fra 2014 kom det nye retningslinjer for ladning av elbiler i Norge. I hovedsak går dette ut på at elbiler skal ha egen kurs fra sikringsskap, det må monteres en jordfeilbryter type B for å ta mulige DC feilstrømmer som kan komme fra bilen, samt at det ikke er tillatt å lade med mer en 10A på en vanlig (Schuko) stikkontakt.
Skal det lades med 16A eller mer, må det benyttes ladeboks (Mode 3)

Enkel ladning av elbil

 Den enkleste, og mest brukervennlige varianten av ladebokser er en mode 3 type 2 uttak. Den kan programmeres fra 6 til 32A ladestrøm, og den kan brukes til alle typer biler.
Boksen kan også benyttes til større fellesanlegg med styremuligheter, og betalingstjenester.

Kjøp ladekabel som passer din bil. Fåes i mange varianter og lengder.

Ladning i garasjeanlegg

 Vi har gode erfaringer med ladebokser fra DEFA (tidligere Salto), og de kan programmeres til ønsket ladestrøm, kan styres med effektstyringsprogram, samt at de kan settes i system for store parkeringsområder, fellesgarasjer m.m.

Elbilladeanlegg for 130 biler i Løkkalia Boligsameie

 Styring av tilgjengelig kapasitet og betalingsløsninger kan etableres med styresystem fra CloudCharge.

Oslo Elektriske AS har levert styresystem til 4 garasjer i Løkkalia Boligsameie i Holmenkollen i Oslo, med kapasitet for hele 130 parkeringsplasser
Hvis det ønskes ladesystemer for fellesgarasjer, sameier og borettslag kan vi bistå med å kartlegge behov og tilgjengelighet.